Mengembara Jauh Hanya Kerana Makanan Kegemaran

Bercuti Ke Pantai Timur


Salam. Baru ini aRz ada beritahu mengenai jom balik kampung. (kampung sebelah isteri) Baca SINI. Dalam masa yang sama dapatlah merasa makanan kegemaran aRz. Jadi kenalah mengembara jauh untuk merasa atau menikmati makanan kegemaran ini. 

Perjalanan balik kampung ini pergi dan balik lebih kurang 850km. Dari Utara ke Pantai Timur. Perjalanan agak jauh tetapi bila dah biasa ni takla rasa terlalu jauh atau sakit pinggang sebagainya. 

Penang-Kuala Terengganu

Mengembara jauh kerana makanan kegemaran. Sebenarnya memang wujud manusia seperti ini sanggup berjalan jauh hanya untuk mencari makanan kegemarannya. aRz alang-alang balik kampung sekali cari makanan kegemaran. 

Makanan kegemaran aRz ini sebenarnya aRz dah pun upload di instagram. Insyaallah sikit masa lagi aRz kongsikan di sini juga. Termasuk bagaimana boleh jumpa makanan ini serta dimana tempatnya. Hari ini cuma nak kongsikan jarak perjalanan aRz baru-baru ini. Cik Puteri yang kecil-kecil dah mengembara jauh. Baik sampai sini dulu.

Tunggu ya.

Jumpa Lagi.

{ 19 comments.. read them below or add one }

Scha Nazri Scha Nazri 9 Jun 2015, 21:43:00
betul.. saya kalau teringin sangat, memang redah jeee
aiezza.sue aiezza.sue 9 Jun 2015, 21:54:00
ooo..isterinya orang tengganu, tu lah untungnya kawen orang jauh, balik kampung sekali pakej cuti-cuti malaysia dah tu :)
Ana Jingga Ana Jingga 9 Jun 2015, 22:06:00
jom kita nantikan sambungannya.. :)
Unknown Unknown 10 Jun 2015, 08:52:00
jauh perjalanan luas permandangan..
Huhuuu nanti rajin2lah balik terengganu lagi ye abg aRz..
boleh ajak cik puteri comel mandi pantai :)
#EFG
Fnd Rocka Fnd Rocka 10 Jun 2015, 09:16:00
aku pun suka, dengan syarat kenderaan atau binatang tunganggan berada dalam keadaan yg tip-top
SalbiahM SalbiahM 11 Jun 2015, 12:36:00
kuih Akok kan?haha, nampak kat twitter
efa othman efa othman 13 Jun 2015, 20:54:00
Tu la yg syok kalau kahwin dgn org jauh...sambil menyelam minum air kan...
Cekgu Norazimah Cekgu Norazimah 13 Jun 2015, 21:33:00
wah ! jauhnyer cari makanan ye? mmg terbaik !! hehe
MaisarahSidi MaisarahSidi 13 Jun 2015, 23:24:00
memang seronok tapi belum berkesempatan
Nurul Shahira Nurul Shahira 13 Jun 2015, 23:30:00
Nak tau jugak mknn yg best2 along to trengganu
Mia Mia 14 Jun 2015, 08:36:00
Kat pantai timur makanannya memang best-best...
Nik Ainaa Nik Ainaa 14 Jun 2015, 21:06:00
kwn abah aina, ada yg camni. semata2 nk lunch di thai... sanggup kut bwk motor pergi sana. perrghh
aboya aboya 14 Jun 2015, 21:25:00
Pandai jer nak mengelat... orang pegi utara depa pi timur... nampok sangat xmo jumpa ajar blogging
kak gojes kak gojes 16 Jun 2015, 13:33:00
KG pun sanggup berjalan jauh (naik keta) klu nak cari makanan sedap..tp masa peknen dulu la...hiihihi
arysha_fayyadh arysha_fayyadh 26 Jun 2015, 15:12:00
Assalam arz,
akak soka pi kelantan n ganu
makan mewah :)

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih