#Cabaran20Hari Kuih Raya Paling Best

Cabaran 20 Hari Kuih Raya Paling Best


Kuih Raya paling best. Dari dulu sampai sekarang aRz ada satu kuih paling suka. Kuih raya ini juga aRz rasa paling best. Tak tahulah sebab apa best. Kalau jumpa mesti nak makan. Kadang-kadang tak puas makan.
Kuih Raya paling best tu adalah

Kuih Tart Jem Nenas

Kuih tart jem nenas ni macam ada dua wajah. Dulu berwajah lain, dan sekarang lebih banyak kuih tart jem nenas gulung. Kenapa sedap? Entah...Anda pun kena cuba juga. Memang sedap dari gigitan pertama. Dulu arwah mak memang rajin buat sendiri. Resipi pun ada. Cuma tak sempat nak masukkan dalam entry ini. Insyaallah di lain masa.

kredit to emmymazli.blogspot.com | Wajah lama
kredit to inamurni.com | Wajah Baru

{ 24 comments.. read them below or add one }

SalbiahM SalbiahM 10 Jul 2015, 09:15:00
lagi suka yang gulung dari yang bunga tu
kokna kokna 10 Jul 2015, 09:21:00
sedapnye kuih tart tu .. esok sy baru cadang nak buat hehehe
Zafirah Kama Zafirah Kama 10 Jul 2015, 10:51:00
Gambar no 2 tu, buat air liur nak meleleh jaaa....
Sue Bee Sue Bee 10 Jul 2015, 11:10:00
tart nenas ke, biskut nenas ke, tart gulung nenas..apa apa nama atau bentuknya..tetap jadi feveret SB
Nina Mads Nina Mads 10 Jul 2015, 22:14:00
sedapnya kalau letak badam punya..
Cik Ash Cik Ash 11 Jul 2015, 00:27:00
ma ekin suka makan tart nenas ni..
Anizz Annisa Anizz Annisa 11 Jul 2015, 08:08:00
wahhhh feveret kita sama... hihi... boleh geng la ni...yummy...
Scdha Sein (SS) Scdha Sein (SS) 11 Jul 2015, 22:22:00
Sedapnye laa haiii... Terus lapo...
Eny Abdullah Eny Abdullah 11 Jul 2015, 22:36:00
kekny lebih suka yg inti diatas dr gulung... sedapnyaaaa
Amelia Amelia 12 Jul 2015, 01:27:00
kalau gulung tu lembut je rasa dia kan kak Sal ^^,
Amelia Amelia 12 Jul 2015, 01:28:00
hehe apalagi, kena buat nampaknya :P
Amelia Amelia 12 Jul 2015, 01:28:00
wah dah macam mak kita fevret tart nenas ni
Amelia Amelia 12 Jul 2015, 01:28:00
kalau dapat yg memang kena tekak, mmg bole abeskan satu balang. kalau tak, mak je selalu abeskan
Farrah MF Farrah MF 13 Jul 2015, 16:51:00
Akak suka tat bunga tu :)
Ana Jingga Ana Jingga 13 Jul 2015, 21:56:00
haah setuju dengan Sal dan Amy, kak ana pun suka hat gulung tu lebih lembut kan :)
Ana Jingga Ana Jingga 13 Jul 2015, 21:58:00
Alaaa nak geng jugak Niss :)
Unknown Unknown 14 Jul 2015, 00:18:00
owh dulu punya bentuk bunga2 ea?? husna tak minat sgt kuih2 time raya nih.. tp bla org bg rasa jamah je..:)
Jari Manis Jari Manis 14 Jul 2015, 14:07:00
walaupun wajah nya dah ada improvement tetapi rasa dan nama tetap sama...tart nenas...suka mkn tart nenas...sedap n manis seperti Jari Manis
Sha Mohamed Sha Mohamed 14 Jul 2015, 14:42:00
Sha xmkn tart nenas.. lidah elergic ngn nenas.. hehehe.. kalau makan biasanya dianya biskut jer.. jem nenas tu buang.. hehehe..
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip 17 Jul 2015, 01:38:00
CT suka yang gulung jugak daripada yang bentuk bunga tu.. n CT suka kalo jem
tak banyak sngt hahaha suka tepung yg gebu tu tp jgnla sikit sngt pula jemnya hehe..
HAMIDIsP HAMIDIsP 23 Jul 2015, 18:21:00
Suka semua biskut kalau sedap hehe
arysha_fayyadh arysha_fayyadh 29 Jul 2015, 11:54:00
Assalam arz,
ooooooooooooooo
peminat kueh tart yer :)

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih