#Cabaran20Hari Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa

Cabaran20Hari Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa

Salam. Kuih kegemaran di bulan puasa. Bulan puasa memang sudah terkenal dengan banyaknya juadah berbuka di bazaar ramadhan. Terdapat bermacam-macam jenis menu lauk, mahupun kuih serta air minuman. Jadi cabaran kali ini adalah kuih kegemaran di bulan puasa.

kuih tepung talam, kuih sedap, kuih kegemaran di bulan puasa, kuih di bazaar ramadhan,
kuih kegemaran di bulan puasa

Untuk entri kali ini adalah entri yang sangat pendek. Mengenai kuih kegemaran di bulan puasa. cabaran kali ini tidak diminta untuk sertakan resipi untuk kuih kegemaran, jadi sekadar gambar sahaja.

Walaubagaimanapun aRz masih mencari nama kuih kegemaran aRz ini. Siapa boleh bantu?
Yang pastinya memang agak sukar untuk aRz membeli kuih ini disebabkan tidak tahu nama sebenar kuih ini. Harap rakan-rakan dan pembaca yang setia dapat bantu aRz. Terima Kasih.

Jumpa Lagi.

{ 24 comments.. read them below or add one }

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH 3 Jul 2015, 12:00:00
Assalam arz,
eeeeeeeeeeeiiiiiii
terliur hokeyh
ok bye

#BloggerUtara
Ipah Kholipah Ipah Kholipah 3 Jul 2015, 12:26:00
boleh santap satu mba hehehe
Cik Ash Cik Ash 3 Jul 2015, 12:31:00
kuih talam ni tapi xtaw nama apa hihihi
MG schmidt MG schmidt 3 Jul 2015, 13:46:00
kalau MG pgil kueh ni
kueh talam kuning coklat ..hehe
zai zamree zai zamree 3 Jul 2015, 16:14:00
kuih talam kt bazar sbrg jy sedap...ada pakcik tu jual naik motor ja...kuih talam dia lengat dlm tapewer ja
aRz MoHa aRz MoHa 3 Jul 2015, 17:58:00
owh talam ubi ka namanya...saya men sebut ja..."bang kuih ni 2 ringgit"
aRz MoHa aRz MoHa 3 Jul 2015, 17:58:00
hehe...apa nak buat tajuk hari ni....kalau tak letak gambar cmna nak bagitau...huhu
aRz MoHa aRz MoHa 3 Jul 2015, 18:02:00
pakcik tu rasanya bukan di seberang jaya ja...di area pulau pun ada...susah nak cari pakcik tu...sedap kuih talam dia
alyaa aidee alyaa aidee 4 Jul 2015, 01:09:00
Famous kuih ni kat bazar.. Memang sedap, sesuailah makan masa berbuka, teksturnya pun lembut mudah nak hadam.
Siti Nurzafirah Siti Nurzafirah 4 Jul 2015, 07:28:00
Hahaha...

bawak gambar tunjuk kat oang jual kuih..

cakap, saya nak yang ni.. ada tak...?? heee
Nazlee Ismail PCL Nazlee Ismail PCL 4 Jul 2015, 09:10:00
huh ni kuih talam bermuka muka..
el el 4 Jul 2015, 16:24:00
sllu kuih2 cam gini pggil kuih talam
tp harap2 org yg makan tu xdelah bertalam dua muka hahaha kbai
Dunia Zumal Dunia Zumal 5 Jul 2015, 05:01:00
Zumal hentam semua yang dalam talam dipanggil kuih tepung talam...
Amanina Mads Amanina Mads 5 Jul 2015, 14:02:00
kuih talam rupanya.. hehhee
SalbiahM SalbiahM 6 Jul 2015, 20:26:00
saya pun tak tau nama kuih ni..baca komen-komen atas ni baru tau..kuih talam rupanya
Cik Ash Cik Ash 8 Jul 2015, 06:42:00
rupa mcm kuih dalam tapi nama tu tak taw
Amy J Amy J 12 Jul 2015, 01:56:00
kena tanya nenek ni kuih apa. tapi takut nenek bising lak. kau ni anak dara pun xtahu kuih apa. zzz
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip 17 Jul 2015, 02:18:00
alamak kuih apa ni ? sugi ubi ke heheehe.. tak tahu..
kalo kuih talam CT suka tepung talam je.. seri muka pun kureng..
yang lapis tu lagilah kureng..

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih