Tips Banyakkan Susu Ibu Dengan MaMom Milk Booster

Tips Banyakkan Susu Ibu Dengan MaMom Milk Booster

Tips Banyakkan Susu Ibu Dengan MaMom Milk Booster. Hari ini kebanyakan ibubapa sudah sedar tentang kebaikan susu ibu kepada bayi yang baru lahir. Ini kerana susu ibu merupakan makanan terbaik buat bayi. Kolostrum yang dihasilkan oleh payudara ibu ketika beberapa hari awal akan membekalkan antibodi yang baik untuk bayi melawan jangkitan. Sudah pasti menjadi suatu saat yang paling berharga buat ibu yang pertama kali melahirkan anak menyusukan bayinya dan penerimaan baik bayi. Sudah pasti juga memberikan kerisauan kepada ibu sekiranya bayi tidak mahu menyusu atau kekurangan susu. Baca tips banyakkan susu ini.

Tips tambah susu ibu dengan mamom milk booster, tips dan panduan untuk ibu menyusu badan, panduan dan tips banyakkan susu ibu, makanan peransang susu badan, tips breastfeeding, mamom milk booster, duta mamom milk booster,
Tips tambah susu ibu

Tips Banyakkan Susu Ibu

Bila cerita mengenai tips banyakkan susu ibu teringat ketika Cik Puteri masih dalam kandungan dan menunggu waktu bersalin. aRz dan isteri sama-sama nak kan anak kami yang pertama ini menyusu badan sepenuhnya paling kurang 6 bulan. Kalau dapat 2 tahun lagi baik. Sebab kami sedar kelebihan susu ibu termasuk kolostrum. Alhamdulillah dengan kelebihan susu ibu Cik Puteri akan kekuatan antibodi dan jarang sakit. Tetapi macam mana nak kekalkan susu ibu yang banyak? Mungkin tips ini mampu membantu anak terutama ibu yang pertama kali bakal atau sedang menyusukan anak pertama.

1. Cuba Tenangkan Diri 

tips banyakkan susu ibu yang pertama adalah sentiasa kekalkan diri dalam keadaan tenang. Waktu ini terutama dalam waktu berpantang memang ibu dalam keadaan lemah. Tekanan akan menyebabkan penghasilan susu terganggu. Tanggungjawab seorang suami juga untuk sentiasa berada disisi isteri dan berikan semangat. Lagi baik bacakan Al-Quran berdekatan isteri, kongsikan kelebihan susu ibu terhadap anak dan sebagainya.

Surah Amalan Masa Mengandung

2. Berfikiran Positif

Pernah tak kita dengar bila kita berfikiran positif ianya mengurangkan tekanan dan secara tak langsung membantu kita mencapai matlamat yang kita ingin tidak kira dalam apa bidang sekalipun. Kalau inginkan susu yang banyak ibu-ibu perlu berfikiran positif. Susu ibu juga merupakan rezeki. Perbanyakkan berdoa semoga dipermudahkan dan banyak susu terhasil. Maka dengan berfikiran positif akan membantu menambahkan pengeluaran susu.

Doa banyakkan susu ibu by MaMom Milk Booster

3. Fahami istilah 'Demand and Supply'

Ilmu ini aRz dapati ketika membawa isteri dan anak membuat pemeriksaan berkala yang mana sering diterangkan oleh jururawat. Samada kita ingin ikut ataupun tidak. Kalau sayangkan bayi anda buatlah. Apabila terdapatnya 'demand' sudah pasti perlunya 'supply' semakin banyak permintaan semakin banyak pengeluaran. Berikan susu sebanyak yang mungkin. Pesan jururawat lagi susu ibu tidak akan membuatkan bayi anda 'kembung perut'. Istimewakan susu ibu.

4. Perah Susu Ibu 

Sekiranya ibu-ibu mendapati penghasilan susu yang begitu banyak ianya perlu diperah. Bayi pada awal kelahiran yang terkena 'jaundis' atau demam kuning lebih gemar tidur. Macam mana aRz tahu ni? ianya dari pengalaman sendiri semasa Cik Puteri dahulu. aRz kerap beri semangat dan ingatkan isteri beri susu dengan kerap, ianya ubat kepada jaundis. Selain dari itu, jika penghasilan susu terlalu banyak perah dan simpan sebagai stok. Susu ibu boleh bertahan lama jika disimpan di dalam peti. Encik suami boleh hadiahkan pam (breastpump) sebagai motivasi buat isteri. Fikirkan tempoh akan datang dimana anda mula akan bekerja perahan susu yang disimpan boleh dijadikan stok yang berguna.

Macam mana pula kalau kekurangan susu? Ada tips terakhir mungkin mampu membantu anda yang memang inginkan bayi anda menyusu badan sepenuhnya. Ramai juga yang akui tips tambah susu badan ini antara yang membantu. Kalau anda pernah membaca mengenai kelebihan susu ibu pasti usahakan yang terbaik untuk anak anda.

5. Milk Booster atau Makanan Peransang Susu Ibu

Milk Booster atau makanan peransang juga antara faktor yang mampu menambahkan susu badan serta memekatkannya. Makanan peransang ini terdapat bermacam jenis dan mengikut kesesuaian dengna hormon anda. Ada yang mengamalkan kurma, habbatus sauda, madu, kismis, susu kambing dan bermacam jenis makanan lagi.

Tetapi aRz yakin tak semua ibu mampu untuk mengambil makanan peransang ini. Ada yang tidak boleh bau susu kambing, ada yang tidak mampu mengamalkan kurma setiap hari. Jangan risau. Inovasi hari ini telah banyak membantu memudahkan para ibu. Rumusan khas dihasilkan untuk membantu para ibu menghasilkan susu ibu yang banyak demi memberikan yang terbaik kepada bayi tersayang.

MaMom Milk Booster HerbaWorks Cara Terbaik Tambah Susu Ibu

Makanan Peransang Susu Ibu atau milk booster hari ini di pasaran terdapat dalam pelbagai bentuk seperti tablet, cecair serta datang dalam pelbagai perisa. Apa yang boleh aRz syorkan hari ini adalah MaMom Mil Booster Herbaworks dalam bentuk tablet yang perlu dikunyah serta kaya dengan pelbagai makanan sunnah.

Tidak seperti zaman dahulu tidak banyak makanan peransang susu ibu atau milk booster seperti sekarang. Untung ibu hari ini kerana mampu merealisasikan penyusuan susu badan sepenuhnya bayi tersayang apabila susu semakin bertambah. Tahukah apa keistimewaan MaMom MilkBooster? 

MaMom Milk Booster

Keistimewaan MaMom Milk Booster

MaMom Milkbooster sangat istimewa kerana di diperkayakan dengan ekstrak seperti Kurma, Madu, Susu Kambing, Halba, Serbuk Kacang Soya, Alfalfa, Kismis, Gam Akasia, dan juga habbatus sauda yang mana mampu membantu menambahkan susu ibu. Ibu-ibu boleh tak mengamalkan kesemua makanan yang disebutkan tadi dalam satu-satu masa? MaMom Milkbooster ini juga berkesan seawal 24 jam. Lulus KKM dan Halal.

Ekstrak yang terdapat dalam MaMom Milk Booster

Selain dari itu, vitamin A dan C yang terdapat dalam susu ibu sebenarnya membuatkan kulit anak gebu dan sihat. Sudah semestinya ibu-ibu mahu bayi tersayang gebu dan sihat. Susu ibu macam dikongsikan di atas tidak akan membuatkan anak kembung perut.

MaMom Milk Booster Chewable Tablet telahpun mendapat sijil pengesahan Halal. Ya, selain dari kualiti sesuatu produk halal adalah perkara yang paling utama untuk di pertimbangkan. Makanan yang baik melahirkan anak dan generasi yang baik.

Sijil Pengesahan Halal JAKIM

Pengkelasan Produk
Semakan Label
Surat Lulus Lab Test Sirim non sterile product

Soalan-Soalan Lazim MaMom Milk Booster Herbaworks

Setiap kali bila kita ingin membeli sesuatu produk sudah pasti pengguna akan bertanyakan bermacam-macam soalan. Ini antara soalan-soalan lazim :


MaMom Milk Booster Chewable

1. Apakah fungsi Mamom Milk Booster selain memperbanyakkan susu?

Bagus untuk kegunaan semasa puasa ( kandungan klorofil di dalam spirulina memberi rasa kenyang) bawang putih dan halia merupakan antioksida yang berkesan, alfalfa bagus untuk arthritis.

2. Apakah pantang larang ketika menggunakan MaMom Milk Booster?

Tiada

3. Bolehkah ambil minuman berkafein jika menggunakan MaMom Milk Booster?

Boleh ambil maksimum secawan sehari sahaja ini kerana kafein akan menyebabkan keberkesanan MaMom berkurang.


MaMom Milk Booster

Testimoni dari pengguna

Testimoni dari pengguna MaMom Milk Booster. Mana-mana produk sekalipun kita pasti ingin mendapatkan atau membaca reaksi mereka yang telah menggunakannya. Produk yang berkesan ini sememangnya telah membantu ramai ibu-ibu diluar sana.


testimoni pengguna

testimoni pengguna

testomoni pengguna

boleh baca lebih baca testimoni di Facebook MaMom Milk Booster >>DISINI<<

Instagram MaMom >>DISINI<<
Jangan tunggu lagi kerana kerana MaMom Milk Booster yang terbukti membantu menambah dan banyakkan susu ibu yang berkesan ini sedang dalam PROMOSI.

Harga MaMom Milk Booster berharga RM 80 sekotak 60 biji (chewable tablet)

Promosi 

2 kotak RM 150
3 kotak RM 220
4 kotak RM 290
5 kotak RM 360


HUBUNGI SEGERA MELALUI WHATSAPP 016-4165720

Ibu-ibu hargai anak yang pemberian terindah. Usahakan yang terbaik buat bayi anda. 
Semoga perkongsian tips tambah susu ibu membantu ibu-ibu yang sedang menyusukan anak diluar sana.

Jumpa lagi.

Comments

  1. bagus tips ni buat ibu2...keep on sharing :)

    ReplyDelete
  2. Wah menarik ni..satu perkongdian utk kita semua..

    ReplyDelete
  3. Wah menarik ni..satu perkongdian utk kita semua..

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas perkongsian..
    Sungguh berguna utk para ibu..

    ReplyDelete
  5. Buat masa sekarang, alhamdulillah boleh lagi bagi direct BF pada anak.
    Tak ambil apa2 milk booster pon, but kalau dah kena kerja nanti mungkin akan ambil.

    ReplyDelete
  6. kalau tak silap cara pemakanan para ibu pon memainkan peranan kan.. husna tgk ramai dah skarang yg menyokong BF nih.. bagus laa susu ibu nih kan selamanya penting..:)

    ReplyDelete
  7. boleh suggest produk ni dekat kawan. hehe

    ReplyDelete
  8. Rasanya bunda pernah tengok iklan ni kat tv, tak salah Diana Daneal dutanya.

    ReplyDelete
  9. oh rupanya ada juga Milk Booster macam ni eh. tapi ermm,, pil eh. kita ni x reti makan pil besar2

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih