Wordless Wednesday #34 | Jangan Berungut

Wordless Wednesday | Jangan Berungut

Wordless Wednesday Jangan Berungut. Lihatlah pada kejadian alam ciptaan Allah S.W.T tatkala kita sedih, pilu, resah, marah dan tatkala kita merungut tatkala merasa kekurangan. Sedangkan ada diantara kekurangan itu adalah nikmat buat kita. Cuma kita kurang merasa bersyukur.

"Siput babi adalah contoh ciptaan yang bergerak agak perlahan tetapi tetap teruskan perjalanan"

siput babi, gambar siput babi cantik, gambar cantik, photo of the day, blogger photography,
aRzMoHa | Wordless Wednesday 

Adakala kita merasa serba kekurangan tetapi sebenarnya ada lagi insan lain yang lebih serba kekurangan berbanding kita.

Jumpa Lagi.


{ 24 comments.. read them below or add one }

Yana Yani Yana Yani 9 Sep 2015, 13:24:00
betul. saya setuju.
kalau kita membandingkan dengan yang lebih hebat
memang kita nampak banyak kekurangan kita
cuba pandang yang kurang daripada kita
kita akan sedar betapa beruntungnya...ALLAH itu ADIL =)
Mirabeads azi Mirabeads azi 9 Sep 2015, 14:05:00
Berungut atau Merungut?

hehe...terima diri seadanya
cikpinz cikpinz 9 Sep 2015, 14:24:00
Lumrah manusia sekarang, semua tak puas hati. Nak je merungut. Perkongsian yang bagus Arz.
nusha fasha nusha fasha 9 Sep 2015, 14:56:00
Kt manusia biasa yg akan rSa plbagai rasa.. kdg merungut tp bila fkr blk silap diri sndiri.
Fendi Rocka Fendi Rocka 9 Sep 2015, 16:07:00

saya nak merungut lah kenapa wordless tapi ada word
anajingga anajingga 9 Sep 2015, 16:59:00
haha..ye tak ye juga ye FR.. :)
Jie Susanos Jie Susanos 9 Sep 2015, 17:27:00
kalau nak merungut...


merungut la padanya...
Dunia Zumal Dunia Zumal 10 Sep 2015, 08:48:00
Zumal macam siput tu gak ^-^
Murniwati Awang Murniwati Awang 10 Sep 2015, 12:39:00
anak murni pagi2 sebelum pergi taska mesti nak tengok siput dlu depan umah..jenuh tunggu..
SalbiahM SalbiahM 11 Sep 2015, 13:58:00
saya nak merungut satu je, kenapa siput babi dipanggil siput babi? kenapa tak binatang lain? hehe
husna zahidi husna zahidi 11 Sep 2015, 14:52:00
tak! tak! tak de niat pon nak merungut cuma kdg tu nak lepaskan apa yg terbuku je.. hehehe..

btw husna kalau jumpa siput babi kan, suka curi garam mama then letak kat dya..:p
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:06:00
kenapa letak garam husna?
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:07:00
dari segi nama panggilan nama dia pun, dia tak rungutkan...hehe takda buat mogok pun
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:11:00
janganlah samakan kita dengan siput....
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:12:00
merungut, merayu, mengeluh, meminta segalanya pada DIA
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:12:00
hahaha...ini blog sayalah FR haha
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:13:00
betul nusha....kita jarang lihat kelemahan diri sendiri
aRz MoHa aRz MoHa 11 Sep 2015, 15:14:00
alaa janganla tegur kak zi
zai zamree zai zamree 15 Sep 2015, 15:48:00
tq peringat..kdg2 kita tlupa...

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih