PRODUK KELENGKAPAN PERIBADI KETIKA UMRAH DAN HAJI DENGAN PEK MUDAH TRAVEL SUCHI

SUCHI | PEK MUDAH TRAVEL KELENGKAPAN PERIBADI KOSMETIK KETIKA UMRAH DAN HAJI 


SET MUDAH TRAVEL KELENGKAPAN PERIBADI KOSMETIK KETIKA UMRAH DAN HAJI | Assalamualaikum. Seronok bila mendengar khabar berita daripada sahabat mahupun saudara yang akan pergi atau baru balik dari mengerjakan umrah/haji. Antara perkara yang selalu menjadi perhatian saya adalah apakah persediaan yang mereka lakukan sebelum ke Tanah Suci? Antara yang selalu dipesan adalah kena ada niat dan usaha. Insyaallah, dipermudahkan.

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dalam pek mudah travel, set mudah travel ketika umrah, produk suchi ketika ihram,
Suchi | Pek Mudah Travel Kelengkapan Peribadi ketika Umrah

Baru saja ipar saya pulang dari mengerjakan umrah dan haji, hujung bulan ini pula ipar saya yang lain bakal mengerjakan Umrah. Ada juga sahabat yang sedang berlepas ke Tanah Suci untuk mengerjakan Umrah. Saya tumpang gembira dan mohon mereka mendoakan pula untuk saya dan keluarga.

Apabila kita mendengar khabar gembira mengenai saudara atau sahabat kita kebiasaannya kita akan mengunjungi mereka dan sedekah atau kirimkan sedikit wang. Boleh juga jika kita hadiahkan barang kegunaan seperti jubah atau barangan yang diperlukan.

Saya juga mengambil kesempatan untuk kirimkan barang keperluan peribadi yang dapat digunakan ketika mengerjakan Umrah nanti. Barang keperluan apa? Produk kelengkapan atau kegunaan peribadi dalam pek mudah travel ketika Umrah.


suci set travel umrah dan haji, produk sah ihram, produk kelengkapan peribadi umrah dan haji, produk kosmetik umrah dan haji,
SUCHI | Set Travel Umrah dan Haji


SUCHI | PRODUK KEGUNAAN PERIBADI KETIKA UMRAH DALAM PEK MUDAH TRAVEL


Biasanya saya dengar bila orang nak ke Umrah persediaannya ilmu, itu wajib. Kemudian ada dari segi penyediaan pakaian. Tetapi jarang dengar penyediaan dalam bentuk produk kosmetik untuk kegunaan ketika umrah atau dalam bentuk produk kegunaan peribadi ketika mengerjakan umrah

Antara Set Produk Suchi untuk kegunaan Umrah dan Haji


Berbalik pada cerita apabila saya mendengar ipar saya dan suami hendak mengerjakan umrah saya maklumkan pada isteri nak hadiahkan produk kelengkapan peribadi seperti pelembap bibir (lip balm) Krim Tumit (heel balm), Gel Mandian (Body wash) dan losyen dari produk SUCHI.

Kenapa saya pilih produk SUCHI?  

Pertama Seperti kita sedia maklum, memakai wangian bagi jemaah lelaki/wanita adalah dilarang samada memakai di badan, rambut, janggut dan sebagainya. Namun :

seseorang itu dibenarkan dengan niat menjaga kesihatan dan kebersihan tetapi tidak boleh berlebihan ini kerana memakai wangian adalah dilarang dan boleh dikenakan dam.

Ada pendapat ulama mengatakan wangian yang dipakai sebelum niat ihram tidak berdosa dan tidak dikenakan dam. Adalah sebaiknya kita memilih produk yang mematuhi syarat sah ihram. 

Terdapat banyak produk yang sah ihram yang tidak mempunyai wangian ini bertujuan jemaah Umrah atau Haji menjaga kebersihan dan kesihatan diri. Walaupun dalam melakukan ibadah, kesihatan dan kebersihan perlu diambil berat agar kesihatan terjaga supaya dapat fokus kepada ibadah umrah.

Kedua, produk SUCHI sebenarnya dihasilkan oleh syarikat yang berpengalaman dalam penjualan buku-buku agama, CD agama dan pakaian dan kelengkapan haji dan umrah yang lebih dikenali sebagai Galeri Muslim. 

Antara sebab lain menjadikan saya pilih produk ini sebagai hadiah kepada ipar saya adalah kerana produk ini mendapat sokongan daripada Mantan Timbalan Mufti Kerajaan Negeri Sembilan Ustaz Nor Azamir bin Haji Alias.

SUCHI PRODUK KELENGKAPAN PERIBADI UMRAH DAN HAJI, produk tanpa pewangi kegunaan umrah dan haji, produk kosmetik umrah dan haji,
Mencuba sendiri kebenaran tanpa pewangi dalam Produk SUCHI

Teringat pula akan kisah Imam Syafie. Apabila ada yang bertanya kepada beliau mengenai berapa kaki haiwan yang sedang dinaikinya? Walaupun tahu mempunyai empat kaki, tetapi Imam Syafie turun dari haiwan yang dinaiki lalu mengira untuk mendapatkan kepastian.

Sebelum hadiahkan produk SUCHI dalam pek mudah travel ini saya mencuba terlebih dahulu kebenaran tanpa pewangi sebelum diberikan kepada ipar saya. Walaupun tanpa pewangi tetapi kualiti sama dengan produk yang ada di pasaran. Mudah-mudahan dipermudahkan buat mereka mengerjakan ibadah umrah hujung bulan ini.

PRODUK KELENGKAPAN PERIBADI DAN KOSMETIK UMRAH DAN HAJI


Apa yang menariknya bila sebut produk kelengkapan peribadi umrah dan haji, memang produk SUCHI menyediakan selengkapnya produk untuk digunakan apabila tiba di Tanah Suci. Samada kita ingin membeli secara set atau satu persatu pun boleh.

Tetapi lebih mudah membeli secara set. Bawah ini saya kongsikan antara set mudah travel atau juga boleh dipanggil pek mudah travel untuk jemaah haji dan umrah.

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dan haji, produk sah ihram, pek mudah travel ketika umrah dan haji, set mudah travel umrah dan haji, produk kegunaan ketika umrah dan haji, krim pelembap tumit dan bibir ketika umrah, set penjagaan kesihatan dan kebersihan ketika umrah dan haji,
SUCHI | SET ALI Pek Mudah Travel Umrah dan Haji

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dan haji, produk sah ihram, pek mudah travel ketika umrah dan haji, set mudah travel umrah dan haji, produk kegunaan ketika umrah dan haji, krim pelembap tumit dan bibir ketika umrah, set penjagaan kesihatan dan kebersihan ketika umrah dan haji, suchi,
SUCHI | Pek Mudah Travel Umrah dan Haji

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dan haji, produk sah ihram, pek mudah travel ketika umrah dan haji, set mudah travel umrah dan haji, produk kegunaan ketika umrah dan haji, krim pelembap tumit dan bibir ketika umrah, set penjagaan kesihatan dan kebersihan ketika umrah dan haji, produk kosmetik ketika umrah dan haji,
SUCHI Set Safa Pek Mudah Travel Umrah dan Haji

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dan haji, produk sah ihram, pek mudah travel ketika umrah dan haji, set mudah travel umrah dan haji, produk kegunaan ketika umrah dan haji, krim pelembap tumit dan bibir ketika umrah, set penjagaan kesihatan dan kebersihan ketika umrah dan haji, produk kosmetik ketika umrah dan haji,
SUCHI Set Marwah pek mudah travel umrah dan haji

Suchi produk kelengkapan peribadi ketika umrah dan haji, produk sah ihram, pek mudah travel ketika umrah dan haji, set mudah travel umrah dan haji, produk kegunaan ketika umrah dan haji, krim pelembap tumit dan bibir ketika umrah, set penjagaan kesihatan dan kebersihan ketika umrah dan haji, produk kosmetik ketika umrah dan haji,
SUCHI Set Raudhah Pek Mudah travel Umrah dan Haji

Setiap set atau pek mudah travel SUCHI ini berharga dari RM 100 hingga RM 50. Boleh juga membeli secara asing dimana produknya bermula dari harga RM 10 sahaja.

Sekiranya kita jadikan hadiah buat para jemaah umrah atau haji sudah tentu dapat memberi manfaat buat saudara atau sahabat kita yang bakal melaksanakan ibadah Haji dan Umrah.


Rujuk Katalog Produk SUCHI disini >>  KATALOG 

Produk-produk SUCHI mendapat sentuhan dari bahan-bahan terbaik dimana bahan utama di dalam Produk SUCHI adalah minyak Zaitun yang mampu melembapkan kulit dan mengelakkan dari kekeringan, Ekstrak Lidah Buaya yang kaya dengan pelbagai vitamin, dan daun pudina yang dapat merawat bibir dari pecah sebab kekeringan. 

Selain daripada itu ada juga bahan seperti lilin lebah, Serai, Minyak Bunga Matahari, kayu manis dan pelbagai bahan lain.

Bagusnya ada produk inisiatif yang membantu para jemaah Haji dan Umrah. Produk ini juga terhasil hasil dari inisiatif Penguus Pemasaran Galeri Muslim dari masalah yang dialami oleh kedua ibubapanya ketika mengerjakan Umrah dan Haji.

Sekiranya anda berminat untuk dapatkan produk ini atau jadikan sebagai hadiah buat ibubapa atau kenalan yang bakal mengerjakan Umrah dan Haji boleh dapatkan produk ini di 

Senawang Galeri Muslim (NS0136088-A)
Alamat: 306, Jalan Bandar Senawang 16, Pusat Bandar Senawang, 70450 Seremban, Negeri Sembilan
No Tel: +6018-290 9879
Email: suchimalaysia@gmail.com

atau boleh layari suchiofficial.com

Sebelum terlupa pihak SUCHI juga menyediakan hadiah GOLD BAR untuk dimenangi dengan setaip pembelian set mudah travel SUCHI. Tertakluk kepada terma dan syarat. Rujuk laman web suchi

Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat kita bersama dan jadikan kebahagian buat mereka para jemaah Haji dan Umrah. Terima kasih kerana sudi membaca Produk kelengkapan Peribadi Ketika Umrah dan Haji Dengan Pek Mudah Travel SUCHI

Comments

  1. sy suka pek macam ni sng nk msk dlm beg n bawa

    ReplyDelete
  2. good sharing ni,arz..memudahkan untuk mereka yg nak mengerjakan umrah mencari info utk kelengkapan peribadi yg perlu ada..

    ReplyDelete
  3. good info... produk yang baik dan sangat sesuai.

    ReplyDelete
  4. Produk yang sangat berguna untuk para jemaah haji dan umrah kita...

    ReplyDelete
  5. Bestnya.. mama doakan diri mama cepat dpt pergi umrah atau haji

    ReplyDelete
  6. bgs nie sesuai untuk persedian di tanah suci

    ReplyDelete
  7. Mmg bagus ada produk mcm ni. Mudah dibawa, malah diyakini suci dan membantu beri keyakinan utk beribadat tanpa was-was.

    ReplyDelete
  8. bagus bila ada set travel macam ni..senang dan mudha di bawa..comel je..suci dan halal lagi..bgusla

    ReplyDelete
  9. Bagus Ada product set macam ni lengkap dah

    ReplyDelete
  10. Rasanya boleh beli set ni utk travel x semestinya pegi umrah or haji jek

    ReplyDelete
  11. selamat menyambut lebaran idul adha 1440 H

    ReplyDelete
  12. What a fantabulous post this has been. Wondering where to go in 2019? Searching the un-official subreddit for Pikdo- Share your posts, ask questions and get feedback on your account. Come join our great page.

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih