SMARTPHONE SENTIASA DI TANGAN TETAPI TIDAK GUNA UNTUK MENCARI INFO YANG BERGUNA

BIDADARI.MY | LAMAN PENUH DENGAN INFO KELUARGA KESIHATAN RESIPI PETUA DAN TIPS TERKINI

Assalamualaikum. Kita hari ini 'smartphone' sepanjang masa di tangan tetapi tidak guna untuk kebaikan seperti menambah ilmu dan perkara lain. Kita hari ini semakin hanyut dengan teknologi yang semakin berkembang. Boleh saja guna smartphone untuk membaca mengenai info keluarga kesihatan resipi mahupun petua dan tips.

bidadarimy, laman penuh dengan info keluarga kesihatan resdipi petua dan tips, info keibubapaan, tips ibubapa, info panduan anak-anak, laman resipi inline terkini,
Bidadari.my Laman info keluarga resipi kesihatan petua dan tips


Beberapa filem barat cuba untuk mencaritakan tentang kehidupan kita hari ini dan akan datang yang semakin hanyut dalam dunia maya berbanding hidup dalam dunia sendiri seperti filem "ready Player One' dan 'Upgrade' mahupun filem animasi lama 'Wall E'. Pernah tonton?

Saya juga rasa sedih melihat seseorang yang sudah bergelar ibubapa tetapi terlalu asyik smartphone lebih teruk terlalu asyik dengan game online sehingga mengabaikan anak-anak.

Gunalah telefon pintar dengan cara yang pintar. Gunakan untuk mencari info seperti info keluarga, kesihatan, resipi mahupun petua dan tips untuk mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan dan suami isteri.

BIDADARI.MY | LAMAN PENUH INFO KELUARGA KESIHATAN RESIPI PETUA DAN TIPS


Mana ada lagi manusia yang tiada masalah dalam kehidupan. Cuma kita terbahagi kepada 2 jenis golongan. Golongan pertama golongan yang berjaya kerana setiap kali ada masalah mereka mencari jalan penyelesaian, golongan kedua golongan selalu berasa ada masalah setiap masa kerana mereka lari dari masalah.

Saya cadangkan ibu bapa lawati laman BIDADARI.MY laman bacaan yang menarik penuh dengan informasi keluarga, kesihatan, resipi serta petua dan tips. Bila sudah bergelas ibubapa memang kita akan berhadapan bermacam-macam cabaran dan persoalan. Tidak semua mampu menyelesaikan atau berhadapan dengan sendirinya. Maka carilah sumber rujukan untuk bacaan.


bidadari.my, laman info keluarga dan tips, tips ibubapa cemerlang, resipi online terkini,
bidadari.my | laman info keluarga malaysia

INFO KELUARGA BIDADARI.MY

Antara info keluarga yang saya sempat baca adalah Petua Anak Lambat Bercakap Oleh Ustaz Harun Din Mak Mak Boleh Amal. Ibu bapa mesti risaukan jika berhadapan dengan masalah ini. Apatah lagi akalu orang sekeliling pula ada anak yang sebaya dan sudah boleh bercakap. Walaupun kita tidak perlu risau kerana perkembangan setiap anak adalah berbeza. Walaubagaimanapun petua yang ditulis oleh Nurul Kasmadillawati Zakaria cukup menarik.


bidadarimy laman resipi online terkini, resipi online terkni, laman resipi terkini,
Bidadari.my Resipi Online mudah dan sedap


INFO RESIPI ONLINE 

Bidadari.my di laman ini juga kita boleh dapat mencari resipi online yang sesuai buat ibu-ibu hari-hari tertanya-tanya nak masak apa hari ini? Jadi ianya sedikit sebanyak membantu memberi idea. Macam resipi yang saya sempat lihat ditulis oleh Nur Dini Abd Aziz iaitu Resipi Agar-Agar Roti Pelangi yang dapat perkongsian yang banyak di media sosial.

Warna yang menarik mampu menarik sleera anak-anak mahupun suami. Eh ada orang kata nak tambat hati suami perlu tambat perutnya dahulu betul ka?

Apa yang penting dapat memberi idea dan menambah ilmu. Mungkin dengan resipi yang ada boleh sama-sama pratikkan bersama anak-anak sambil ajak suami...sweet skitt.



bidadarimy laman info tips keibubapaan, 18 hadiah untuk anak perempuan, tips keibubapaan, laman info berguna,
Bidadari.my Laman info eluarga kesihatan petua dan tips serta resipi

Artikel ini menarik perhatian saya sebabnya saya juga mempunyai anak perempuan dan kadang-kadang buntu nak bagi hadiah apa. Ibu bapa di luar sana pun kalau ada masalah yang sama artikel ini sangat membantu. Kadang mudah saja tetapi idea itu tidak sampai kepada kita.

GUNAKAN TELEFON PINTAR DAN INTERNET KE ARAH KEBAIKAN

Teknologi hari ini sebenarnya banyak saja kebaikan terutama mengenai telefon pintar dan internet. Banyak info yang berguna. walaubagaimanapun kita perlu berhati-hati dengan info yang disebarkan ada yang tidak benar. Tetapi di Bidadari.my info yang sangat baik dan berguna boleh dijadikan sebagai satu rujukan.

Guna dengan bijak telefon pintar kita ke arah kebaikan dan lihat perubahan kehidupan kita 10 20 tahun akan datang berbanding kita gunakan hanya sekadar membaca gosip, bermain game, mahupun menonton video yang tidak memberi kesan yang baik. Malahan ianya juga akan menjadi contoh buat anak-anak yang sentiaasa memerhatikan kelakuan ibubapa.

Baca yang baik-baik demi kebaikan bersama. Syoknya layari sambil membaca di laman WWW.BIDADARI.MY



Selepas baca jangan lupa kongsi pula dengan suami adik beradik serta kawan-kawan. Benda baik kena sebarkan. Jumpa Lagi.

Comments

  1. hp selalu di tangan sbb main game je hehehe

    ReplyDelete
  2. ok selalu asyik dengar psal website lain je. bidadari first time. nnti nak jengah

    ReplyDelete
  3. Thank you for your good info. What are some of the cheapest places to travel to in the world? From Asia to Africa and Europe, Things to do 's got budget breakdowns for the cheapest ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih