101 RESIPI TOK WAN BUFFET RAMADHAN 2018 DI VISTANA HOTEL PENANG

101 RESIPI TOK WAN BUFFET RAMADHAN 2018 DI VISTANA HOTEL PENANG

Bulan Ramadhan atau lebih dikenali Bulan Puasa atau Bulan Yang Penuh Barakah. Di dalamnya ada kelebihan 1000 bulan. Saya yakin semua sudahpun memahami maksud puasa serta perkara-perkara yang sepatutnya dilakukan dan dimanfaatkan di bulan ini. Selain daripada itu, bulan puasa juga dari sudut yang kecil yang lain ianya bulan yang penuh dengan beraneka menu makanan.

kambing panggang, menu utama berbuka puasa, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Kambing Panggang di Buffet Ramadhan 2018 Vistana Hotel


Perkara ini turut dikongsi oleh mereka yang bukan beragama Islam, yang tidak melepaskan peluang berkongsi merasai menu juadah yang di jual di Bazaar Ramadhan. Di bulan ini juga terdapat banyak lokasi-lokasi yang menyediakan Buffet Ramadhan.

Buffet Ramadhan ada juga kebaikannya dimana ianya tempat untuk menjalinkan ukhwah diantara sahabat, rakan sekerja dan komuniti setempat. Ini waktunya untuk merancang waktu untuk berbuka bersama dengan keadaan yang agak selesa. Saya sendiri ada waktunya sampai tak tahu nak berbuka dengan menu apa. Mungkin masanya untuk berbuka di Buffet Ramadhan.




BUFFET RAMADHAN VISTANA HOTEL 2018 - 101 RESIPI TOK WAN

Alang-alang bercerita mengenai Buffet Ramadhan boleh kongsi sekali 101 RESIPI TOK WAN yang mana menjadi tema buffet ramadhan di Vistana Hotel Penang, Kuala Lumpur dan Kuantan. Yang berlangsung sepanjang bulan Ramadhan sehingga 13 Jun 2018.

Kebiasaannya memang orang melayu dan juga kaum lain di Malaysia amat sukakan menu hidangan asli kampung turun-temurun. Bila sebut menu asli melayu antara yang wajib adalah ulam-ulaman seperti kerabu pucuk paku, kerabu jantung pisang, ulam raja, jantung pisang, daun pegaga, petai dan boleh dimakan bersama-sama sambal belacan, sambal mangga, cencaluk, tempoyak budu dan sambal hitam. Memang ulam-ulaman menu yang baik untuk penjagaan kesihatan dan bertenaga.



ulam ulaman, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Ulam-ulaman

sambal belacan, budu, sambal magga, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Sambal belacan, sambal mangga cencaluk, budu
ikan keli panggang, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Ikan keli 


Antara menu utama menyelerakan ayam panggang madu, daging gulai pantai timur, lal goreng ala Sze Chuan dan ikan goreng bersama sos Mongolia. Selain itu ada juga pilihan lain macam udang masak lemak batang keladi, kambing masak kari, dan ayam goreng telur masin.


menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Menu di Buffet Ramadhan 2018
menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
menu-menu di buffet ramadhan vistana hotel 2018
menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
menu buffet ramadhan vistana hotel


Di dalam menu buffet ramadhan sudah tentu tak akan ketinggalan menu seperti kambing panggang, satay, murtabak ayam, dan nasi ayam ini kerana citarasa setiap orang berbeza. Ianya juga bagi memenuhi selera setiap orang kerana anda boleh berbuka bersama-sama keluarga, rakan sekerja, komuniti-komuniti setempat.

Selain itu terdapat menu-menu lain seperti bubur tradisional melayu seperti bubur pulut hitam, bubur mutiara dan bubur kacang hijau. 

Paling penting ada juga menu seperti Nasi kerabu, laksa, kuih muih, ais krim malaysia yang terkenal satu ketika dahulu.

Selesa tak berbuka di Buffet Ramadhan Vistana Hotel 2018? Sangat selesa kerana di buat di Aras Tanah Ballroom yang sangat luas, Surau yang selesa di tingkat satu dan parkir kereta luar dan dalam bangunan.

menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,

kuah laksa, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Laksa

menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
dessert

aiskrim malaysia, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Ais Krim Malaysia

kuih muih, gambar kuih tradisiona melayu, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Kuih Muih

tauhu sumbat, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Tauhu Sumbat ( Taukua Sumbat)

nasi kerabu, gambar cantik, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Nasi Kerabu

bubur melayu, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,
Warung Bubur

menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018, 101 resipi tok wan menu tradisional melayu,


nescafe, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018,
Ruang Minuman Panas

gambar kambing panggang, menu buffet ramadhan vistana hotel penang, buffet ramadhan vistana hotel 2018, menu berbuka buffet ramadhan 2018,
Menu Wajib Kalau ke Buffet Ramadhan


BERAPA HARGA BUFFET RAMADHAN 2018 VISTANA HOTEL PENANG?

Harga buffet Ramadhan di Vistana Hotel 2018 adalah pada RM 70/nett untuk dewasa dan RM 30/nett untuk kanak-kanak (4-12 tahun)

Untuk tempahan hubungi 04- 6468000 atau layari www.vistanahotels.com

Sekiranya anda ingin terus melakukan Solat Sunat Terawih terdapat beberapa tempat berdekatan untuk anda dapat laksanakan ibadah sunat di suarau dan masjid berdekatan.

{ 7 comments.. read them below or add one }

PeRdU cINta PeRdU cINta 2 Jun 2018, 04:41:00
Ramadhan seterusnya Syawal banyak hotel-hotel menawarkan pakej buffet.Alhamdulillah.

Suka pulak tengok ais krim Malaysia tu.
dear anies dear anies 2 Jun 2018, 05:34:00
mak aiii byk nya mknn sedapppp
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip 2 Jun 2018, 07:32:00
wow wow.. susun eskrim mesia comel gitu colourful hehehe..
AziRahmanDotCom AziRahmanDotCom 6 Jun 2018, 13:35:00
wow best! tahun ni tak dpt jemputan review berbuka puasa, tapi best dapat baca review kawan-kawan, ada juga idea nak berbuka kat mana
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip 29 Jun 2018, 15:49:00
tahun ni puasa ade terima 2/3 jemputan je tapi takleh pergi. rasanya tahun depan x dapat langsung ahahah sbb asyik jemput asyik xleh p.. =P

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih