BINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI DAN RENOVASI RUMAH DI KEDAH PERLIS DAN PULAU PINANG

BINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI DAN RENOVASI RUMAH DI KEDAH PERLIS DAN PULAU PINANG

Bina rumah diatas tanah sendiri sememangnya menjadi pilihan saya sekiranya diizinkan Allah. Kenapa nak bina rumah sendiri? Sebab kita boleh tentukan sendiri rekabentuk yang kita inginkan. Bina rumah di atas tanah sendiri dan renovasi bukanlah semudah yang disangka. Sudah tentu mempunyai cabarannya yang tersendiri berbanding beli rumah siap. Ingin bina rumah sekitar Kedah Perak dan Pulau Pinang?



KENAPA INGIN BINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI?


Bina rumah di atas tanah sendiri adalah kerana beberapa sebab. Antaranya sebabnya inginkan rekabentuk yang diidamkan, kos pembinaan rumah sendiri lebih murah berbanding beli dari pemaju, mempunyai tanah sendiri dan lain-lain lagi.

Mereka yang bina rumah dengan rekabentuk yang diidamkan kebiasaannya mempunyai sumber kewangan yang agak kukuh dan meminati rumah yang mempunyai konsep. Ini kerana ianya melibatkan kos rekabentuk dan kos pembinaan. 

Bagi mereka yang inginkan kos yang lebih rendah biasanya rumah ini agak 'simple' dan cuma ada 2 atau 3 bilik beserta satu bilik air. Memang boleh jimat.

Jika ingin bina rumah sendiri perkara paling penting adalah kontraktor pembinaan rumah atau renovasi. Ianya adalah cabaran paling utama dalam menentukan samada impian memiliki rumah diatas tanah sendiri atau renovasi rumah berjaya atau gagal. 

Sekiranya kita gagal memilih kontraktor pembinaan rumah yang betul berkemungkinan ianya akan memakan kos yang lebih tinggi, rumah tidak siap dan kontraktor lari dan berkemungkinan rumah siap tidak seperti yang diidamkan.

Jadi amat penting untuk kita memilih kontraktor pembinaan rumah atau renovasi yang betul dimana kontraktor mempunyai modal sendiri, mempunyai tenaga kerja yang berkemahiran, mempunyai ilmu dalam asas pembinaan serta berdaftar dengan CIDB.

Lebih terjamin bila kontraktor berdaftar dengan CIDB.

dons builder kontraktor bina rumah diatas tanah sendiri, kontraktor ubahsuai dan tambahan rumah di kedah perlis dan penang
Kerja-kerja pembinaan rumah diatas tanah sendiri sekitar perlis kedah dan pulau pinang


DON'S BUILDER KONTRAKTOR BINA RUMAH DAN RENOVASI DI KEDAH PERAK DAN PULAU PINANG.


Don's Builder merupakan kontraktor bina rumah di atas tanah sendiri, mengubahsuai rumah dan juga menyediakan khidmat melukis pelan. Paling penting macam saya sebut atas tadi don's builder merupakan juga kontraktor yang berdaftar dengan CIDB. Ini kerana boleh mengelakkan dari sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.

Don's Builder telah beroperasi lebih 2 tahun malah tiada projek yang terbengkalai atau tertangguh. Mereka memberikan khidmat yang baik kepada pelanggan di kebanyakkan daerah di Kedah Perlis dan Pulau Pinang (Penang)

Saya lebih suka kontraktor yang boleh melukis pelan rumah sekaligus berbanding lukis pelan pihak lain, pembinaan pihak lain. Ini membolehkan pihak kontraktor lebih memahami pelan rumah dan membina mengikut pelan yang ditetapkan.

Untuk negeri Kedah, daerah atau kawasan yang terlibat adalah Kulim, Lunas, Alor Setar, Sungai Petani, Pendang, Kuala Nerang, Tunjang, Langgar, Pokok Sena, Jitra Gurun dan Kodiang.

Untuk negeri Perlis pula, kawasan yang terlibat adalah Arau, Kangar, Beseri, Padang Besar, Simpang Empat, dan Kuala Perlis.

Untuk negeri Pulau Pinang, kawasan yang terlibat adalah Sungai Dua, Kepala Batas, Penaga, Tasek Gelugor, Bertam, Butterworth, Bagan, Seberang Jaya, Permatang Pauh, Penanti, Bandar Perda, Bukit Mertajam dan lain-lain daerah.

dond builder, bina rumah diatas tanah sendiri kedah perlis pulau pinang, kontraktor bina rumah di atas tanah sendiri sekitar kedah perlis dan penang, kontrakotr berdaftar cidb kerja pengubahsuaian rumah kedah perlis penang,
Dons Builder


Pemilihan kontraktor untuk kerja-kerja membina rumah di atas tanah sendiri atau kerja mengubahsuai rumah bukanlah kerja main-main dan sewenang-wenangnya kita memilih kontraktor. Tambahan sekarang ini ada juga kumpulan pendatang asing menyediakan khidmat tersebut.

Sebaiknya pilihlah cara yang betul iaitu dengan menyediakan pelan rumah, kemudian lukisan struktur, memohon kebenaran pihak PBT dan barulah kerja-kerja pembinaan.

Kontraktor yang mempunyai pengalaman dan mahir ini lebih mampu merancang jadual pembinaan dengan sebaiknya dan rumah dapat di siapkan mengikut waktu yang ditetapkan. Selain dari itu tiada masalah pada masa akan datang mengenai struktur rumah.

Don's Buolder juga mengenakan harga yang terbaik dalam kerja-kerja pengubahsuaian rumah, membina rumah di atas tanah sendiri serta khidmat lukis pelan rumah.

Untuk maklumat lebih lanjut terus hubungi Don's Builder | Kontraktor Bina Rumah Di Atas Tanah Sendiri dan Renovasi Rumah Di Kedah Perlis dan Pulau Pinang.

Website : www.donsbuilder.com
IG : donsbuilder
FB : Kontraktor Bina Rumah & Renovasi Kedah Perlis Penang
FB Profile : Rizal Razak
No Telefon : 0175828538


Jumpa lagi.

Comments

  1. Bertuah orang Kedah, Perlis dan Pulau Pinang..
    Design Don ini cantik cantik..

    ReplyDelete
  2. seronoknya kalau ada rumah atas tanah sendiri

    ReplyDelete
  3. area rumah sha boleh jugak ni. boleh bgtau mak pasal ni

    ReplyDelete
  4. Banyak kelebihan bina rumah atas tapak sendiri.Nak renovate tanpa had cuma sediakan kos.

    ReplyDelete
  5. org utara sila rebut peluang ni

    ReplyDelete
  6. Untung orang utara bila ada trusted contractor macam ni. Hasil kerja pun nampak kemas :)

    ReplyDelete
  7. Ramai ada pasang angan2 memiliki rumah cara ini tetapi terpaksa beli rumah teres juga . Tanah itu lah yang mahal.

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih