HCUBE EDUCATION MENYEDIAKAN GURU TUISYEN DAN MENGAJI DI RUMAH SEKITAR PENANG JOHOR KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

HCUBE EDUCATION MENYEDIAKAN GURU TUISYEN DAN MENGAJI Al-QURAN DI RUMAH SEKITAR KUALA LUMPUR SELANGOR PENANG DAN JOHOR

Pejam celik pejam celik sekejap saja Cik Puteri dah nak melangkah masuk ke Alam Persekolahan. Bukan kata Cik Puteri, tetapi sebagai ibubapa saya sendiri pun perlu bersedia untuk mengikuti perkembangan persekolahannya. Kena kerap bertanya mengenai apa yang di pelajari di sekolah dan barulah saya dapat tahu kualiti pembelajarannya. Paling penting penambahan pembelajaran dengan Guru Tuisyen & Mengaji Al-Quran Di Rumah.

hcube education guru tuisyen di rumah sekitar penang johor kuala lumpur selangor, kebaikan tuisyen di rumah, kebaikan tuisyen kepada pelajar,
HCUBE EDUCATION

Walaupun masa saya di peringkat sekolah saya cukup tak suka tuisyen, tetapi tuisyen inilah yang membantu saya mengurangkan membuat kesilapan kecil dan memberi penambahan sesuatu yang saya ketinggalan di sekolah. Apa kelebihan tuisyen kepada pelajar?

KELEBIHAN TUISYEN KEPADA PELAJAR

 Apa pun reaksi kita terhadap tuisyen ianya jauh memberi kesan positif kepada pelajar. Saya yakin ramai ibubapa yang tidak mahu anak-anaknya ketinggalan dalam pelajaran. Saya kongsi sedikit kelebihan tuisyen kepada pelajar khas bagi ibubapa yang masih tertanya apa kelebihan tuisyen. 

Kelebihan tuisyen adalah membolehkan anak-anak fokus kepada pelajaran sepenuhnya. Ini kerana banyak gangguan di sekolah sehingga menghilangkan konsentrasi ketika guru mengajar. Itu belum lagi rakan-rakan membuat bising dan sebagainya. 

Kedua, di sekolah bilangan pelajar terlalu ramai, sehingga guru tidak dapat mengesan kelemahan pelajar. Berbeza pula jumlah pelajar ketika tuisyen biasanya tidak ramai jadi mudah untuk bertanya soalan mengenai perkara yang tidak faham dan guru tuisyen sendiri mampu melihat kelemahan pelajarnya. Senang kata tidak ketinggalan jika terlepas sesuatu walaupun dalam bab lain.

hcube education guru tuisyen di rumah sekitar penang johor kuala lumpur selangor, kebaikan tuisyen di rumah, kebaikan tuisyen kepada pelajar,
Tuisyen di rumah

Apatah lagi kelebihan tuisyen di rumah?  Kelebihan tuisyen di rumah, ibubapa tidak tergesa-gesa samada untuk menghantar anak-anak ke tempat tuisyen, atau sekiranya ibubapa tidak dapat menghantar sendiri perlu memikirkan cara lain untuk membolehkan anak-anak ke pusat tuisyen. Sebagai contoh ibu memang seorang suri rumah mana dengan anak kecil lagi, jadi tak susah nak bersiap untuk menghantar anak dan kemudiannya balik untuk teruskan kerja rumah.

Kedua keselamatan anak lebih terjamin, ini kerana semuanya di depan mata ibubapa. Ibubapa juga dapat bertanya terus dengan guru tuisyen di rumah perkembangan anak-anak.

Ketiga, adakala ada kes anak-anak merayap selepas kelas tuisyen ke sana ke sini. Apa yang dirisaukan mengikuti perkara-perkara negatif. Jadi kita dapat elakkan.

Bila bercakap mengenai Tuisyen Di Rumah saya pun terfikir di mana nak cari guru yang menyediakan perkhidmatan tuisyen di rumah dan juga mengaji Al-Quran? Boleh menang boleh semuanya di hujung jari. Kena rajin mencari. Tapi saya terjumpa satu laman yang membantu ibubabpa untuk mencari guru tuisyen di rumah di sekitar Penang, Johor, Kuala Lumpur dan Selangor.

hcube education guru tuisyen di rumah sekitar penang johor kuala lumpur selangor, kebaikan tuisyen di rumah, kebaikan tuisyen kepada pelajar,
Tuisyen di rumah lebih mudah selamat dan selesa

HCUBE EDUCATION | AGENSI MENYEDIAKAN GURU TUISYEN DI RUMAH DAN MENGAJI AL-QURAN DI RUMAH


Apa yang saya faham dengan HCUBE Education ini ditubuhkan sejak 2016 menjadi pilihan ibubapa dalam mencari tutor-tutor atau guru tuisyen dan guru mengaji Al-Quran yang berkualiti sekitar Penang, Johor, Kuala Lumpur dan Selangor

Antara khidmat yang disediakan adalah home tuition, mengaji Al-Quran di rumah, program cuti sekolah, asas membaca, asas mengira bagi subjek-subjek utama bermula dari pra-sekolah, UPSR, PT3 dan SPM.

hcube education guru tuisyen di rumah sekitar penang johor kuala lumpur selangor, kebaikan tuisyen di rumah, kebaikan tuisyen kepada pelajar,
HCUBE Education


Semakin baca mengenai HCUBE Education semakin menarik. Nanti tak risau saya nak gunakan khidmat HCUBE untuk mencari Guru Tuisyen Di Rumah. Mudah nak tentukan masa sendiri yang biasanya waktu itu anak-anak tak gunakan sebaiknya. 

Jika masa terbiar mungkin anak-anak akan gunakan untuk menonton televisyen, tonton youtube ataupun main permainan online di telefon pintar. Rugikan masa terbiar begitu saja?

Setakat ini HCUBE Education mempunyai 329 tutor yang berkualiti. Pihak HCUBE Education juga menyediakan set-set soalan peperiksaan terkini bagi membantu pelajar dan memberi kan report card di penghujung bulan kepada ibubapa untuk melihat perkembangan anak-anak mereka.



hcube education guru tuisyen di rumah sekitar penang johor kuala lumpur selangor, kebaikan tuisyen di rumah, kebaikan tuisyen kepada pelajar, guru tuisyen di rumah penang, feedback tuisyen di rumah,
Feedback dari ibubapa gunakan HCUBE

Sekiranya anda sedang mencari Guru Tuisyen & Guru Mengaji Al-Quran di Rumah boleh hubungi HCUBE Education untuk membantu anda melalui

Laman Web : www.hcubeeducation.com

Hubungi Hotline : 018-3629842

Email : hcubehometuition@gmail.com

Anda juga boleh menghubungi melalui media sosial milik HCUBE Education seperti tertera di laman web rasmi  diatas.


Mudah-mudahan perkongsian mengenai HCUBE Education Menyediakan Guru Tuisyen dan Mengaji Al-Quran Di Rumah Sekitar Penang Johor Kuala Lumpur dan Selangor membantu anda dalam memastikan prestasi anak-anak dalam pelajaran dipermudahkan. Terima kasih Jumpa Lagi.

Comments

  1. hrp ramai yg akan menyokong usaha murni ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. usaha yang baik perlu disokong sebab memudahkan ibubapa

      Delete
  2. Wah bagus kan kat sana ..moga guru2 tu terbaik bagi anak2 anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah semoga dipermudahkan untuk ibubapa dan anak-anak

      Delete
  3. Bagus la ada tuisyen mcm ni. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah kan, datang di rumah kita pun boleh lakukan kerja-kerja rumah yang belum siap sambil tunggu anak-anak belajar

      Delete
  4. Wah menarik. Memang tengah nak mencari guru ngaja ngaji jugak ni. Elok juga kalau dia boleh datang ke rumah kan. Lagi senang.

    ReplyDelete
  5. Hopefully home tuition ni dapat bantu ramai orang di luar sana yg sangat memerlukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharapkan begitu juga dapat membantu terutama ibubapa yang mencari untuk anak-anak mereka

      Delete
  6. Usaha yang sangat bermanfaat buat semua

    ReplyDelete
  7. Bagus ada kemudahan ni, kita pun boleh monitor sama.

    ReplyDelete

Post a Comment

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih