Nasihat | Demi Allah Tidak Beriman




{ 23 comments.. read them below or add one }

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK Nurashikin ZA a.k.a NAZECK 1 Nov 2014, 22:37:00
Ada jiran jenis gangster... Sikit2 cari gaduh..marah orang sana-sini... Keluar pisau bagai..
TunSha Ayunie TunSha Ayunie 2 Nov 2014, 04:41:00
hurm.... sedih wooo bila jauh dari jiran ni... sebenarnya buat baik dengan ramai orang, lebih ramai yang mendoakan kita :)
Etuza Etuza Etuza Etuza 2 Nov 2014, 08:17:00
memang rasa sedih jika ada jiran yang tak sukkan kita..mari bersangka baik dengan jiran inshaAllah
Amy J Amy J 2 Nov 2014, 23:33:00
ada juga jiran yang xberapa kenan dengan perangainya. tapi biarlah.. nak cerita pun bukan boleh ubah apa-apa.
Nor Ariffin Hamzah Nor Ariffin Hamzah 3 Nov 2014, 12:33:00
Alhamdulilah dah hampir 20 tahun tinggal kat taman perumahan sekarang dapat jiran yang baik-baik. Kalau ada gaduh-gaduh tu biasa la dah macam adik beradik.
Farrah MF Farrah MF 3 Nov 2014, 19:20:00
Moga tidak ada perangai akak & keluarga yg tidak disenangi jiran...peringatan utk baiki diri dan baiki hubungan dgn tetangga.
aRz MoHa aRz MoHa 3 Nov 2014, 20:00:00
jiran ni macam-macam. Ada yang baik sangat, ada yang menguji kesabaran. Yang baik kena bersyukur, yang kurang baik kena banyak bersabar dan berdoa
aRz MoHa aRz MoHa 3 Nov 2014, 20:03:00
jiran yang baik nak tinggal pun sedih kan?
aRz MoHa aRz MoHa 4 Nov 2014, 09:44:00
insyaallah. semoga kita semua diurniakan jiran yang baik-baik dan kita jadi jiran yang baik juga
aRz MoHa aRz MoHa 4 Nov 2014, 10:48:00
betul tu, sabar dan banyakkan berdoa
aRz MoHa aRz MoHa 4 Nov 2014, 11:11:00
Seronok dapat jiran macam tu CP
JAWATAN KOSONG TERBARU JAWATAN KOSONG TERBARU 5 Nov 2014, 01:40:00
Jiran sedara paling dekat kita...walaupun bukan islam tetapi berbaik sangka dan saling tolong menolong adalah amalan dalam agama Islam...so jagalah hati jiran kita juge ye..
JAWATAN KOSONG TERBARU JAWATAN KOSONG TERBARU 5 Nov 2014, 01:45:00
Ingatlah jiran bila kita masak tu pun kekadang baunye sampai menusuk hati...dan ingat ye bau tu bukan dalam rumah je kekadang dibw angin hingga ke rumah jiran kita yang susah ke dan sebagainya...wajiblah kita bersedekah...
Eshamz Halim Eshamz Halim 5 Nov 2014, 08:07:00
Memang susah untuk berjumpa dengan jiran-jiran zaman skrg ni apabila tinggal di apartment dan rumah2 bertingkat2 ni.... jiran pun asyik sibuk dan outstation jer...
Jari Manis Jari Manis 5 Nov 2014, 22:20:00
marilah kita saling menjaga hati jiran dalam apa jua cara sekali pun..kalau boleh perlu kenal siapa jira kira at leat bg mereka yg tinggal di taman..kekadang jiran sebelah rumah pun kita tak kenal nama....kalau masing2 keje opis nak jumpa sehari dan bertegur sapa pun susah kan
aRz MoHa aRz MoHa 7 Nov 2014, 05:14:00
Zaman sekarang ni pun lain. Bila kita tegur ada yang tarik muka. Kena banyak bersabar dan berdoa moga dibukakan hati jiran kita dan juga jiran.
aRz MoHa aRz MoHa 7 Nov 2014, 05:15:00
Betul. tapi ada juga tempat yang mana jiran yang bertingkat2 ini bersatu padu. Saling jaga satu sama lain. Yang ini hebat. Ini kerana surau menjadi tempat pertemuan.
aRz MoHa aRz MoHa 7 Nov 2014, 05:18:00
terima kasih atas peringatan.
mama 3farhanah mama 3farhanah 12 Nov 2014, 15:00:00
jiran saya masing-masing sibuk.
sempat berjumpa pun kat lif ja.
aRz MoHa aRz MoHa 13 Nov 2014, 11:47:00
Dah sibuk nak buat macam mana kan. Mungkin engan bertukar juadah mampu merapatkan semula siratulrahim
Akif Imtiyaz Akif Imtiyaz 22 Nov 2014, 00:28:00
Jiran ni kalau kena gaya OK ..Alhamdulillah ..Tapi kalau dapat jiran perangai macam hantu Nauzubillah ,.,

Tinggalkan Komen dan Pendapat serta kritikan anda. Terima Kasih